intervalla in tenori, secundum octavam ambiti |
1 | 2, 2 | 3, 3 | 4, 4! | 5!, 5 | 6, 6 | 7, 7! | 8
| 8 | 7 | 6 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1
| 2, 5 | 4, 2 | 4, 1! | -, 4 | 1, 2 | 2, - | d-d
| 3, 3 | 4, 1! | -, 4 | 1, 2 | 1, 1! | e-e
| 3, 3 | 4, 1! | 1!, 3 | 1, 2 | 1, 1! | f-f
| 4, 2 | 5, - | 1!, 3 | 2, 1 | 2, - | g-g
| 4, 2 | 5, - | 1!, 3 | 2, 1 | 2, - | a-a
| 3, 3 | 4, 1! | 1!, 3 | 1, 2 | 1, 1! | h-h
| 3, 3 | 4, 1! | -, 4 | 1, 2 | 1, 1! | c-c |
|
Intra tenorem et supraneum:
- perfecta consonantia non vadent in parallelis eiusdem intervalli diversi toni (ut 1-1, 5maior-5maior, 8-8, 12maior-12maior) , adde et eorumdem tonorum sed diversarum octavarum (1-8, 8-1, 5maior - 12maior, 12maior - 5maior);
- imperfecta consonantia inderdum vadent in parallelis eiusdem intervalli diversi toni (ut 3-3, 6-6, 10-10 - sed saepe non sunt idem intervallum, quia 3maior et 3minor et c se invicem sequuntur) sicut et imperfectum dissonante 4minor-4minor;
- a perfectis consonantibus progreditur omnibus modis nisi eis quos supra interdictos habes;
- ad perfecta consonantia pervenitur
- a perfecto consonanti alterius speciei, praesertim motu contrario (ut 1-5maior, 5maior-1, 5maior-8, 8-5maior, 8-12maior, 12maior-8)
- vel ab imperfecto consonanti, et motu contrario, et semiparalleli (ut 3(minor)-1, 3(maior)-5maior, 6(minor)-5maior, 6(maior)-8, 10(minor)-8, 10(maior)-12maior.)
- vel, in speciebus non primis, a dissonantia, sive perfectis sive imperfectis.
- imperfecta et perfecta dissonantia in prima specie vitantur, id est quando tonus ad tonum, punctum contra punctum ponitur
- imperfectum dissonante 4minor, vel et perfectum dissonante 4maior ponuntur et in prima specie, si subponitur consonante quid, ut 5maior sub 4minorem vel 3 vel 10 sub 4minorem vel maiorem
- imperfecta dissonantia alias ponuntur in speciebus 2is, 3is, 4is et 5is secundum regulas quuiuscumque speciei.
- In secunda specie - duo toni ad unum - primus tonus sequitur regulas primae speciei, secundus autem potest et esse dissonans, cadens vel subens inter duo consonantia gradatim;
- in tertia specie, secundus vel quartus tonus potest et subire et post cadere gradatim ad consonantem, et si sunt consonantes secundus et quartus, tertius potest ascendere vel descendere gradatim inter eos;
- in quarta specie duo toni ponuntur ad unum, sed primus syncopatus est a secundo prioris et secundus syncopatur ad primum insequentis, non potest dissonanter incipere quis tonus, et si dissonanter finitur ab eo gradatim proceditur ultra, e. g. a septima superiori proceditur ad sextam, a septima inferiori ad octavam, a quarta superiori ad tertiam, a quarta inferiori ad quintam, a secunda superiori ad unisonum vel primam, a secunda inferiori ad tertiam.
- In quinta sive florida specia, rhytmice variantur species, adde et quod duo minusculi toni dissonantes ascendere vel descendere possint inter consonantia sed solum gradatim.
|
2 comments:
This is part of my writings on Musical theory and history with Schenkerian analyses and syntheses.
Quelques analyses Schenkériennes ··· Vaison la Romaine, 7-VII-2009 ··· Et si quelque pauvre sot croit que c'est par magie que je compose, citons S. Thomas sur la magie: ··· Prima schola 12im tonorum
Post a Comment